Jetlines calls out the lack of Canadian Airline Competition with First-Ever Protest in the Sky

25 juillet 2019

VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA, Canada Jetlines Ltd. (JET: TSX-V; JETMF: OTCQB) (the “Company” or “Jetlines”), the first ultra-low-fare carrier in Canada has staged a protest in the one place the airline duopoly think they own: the sky. Using four planes, 18 skydivers and the Jetlines CEO, an airborne protest was staged to call out the lack of Canadian airline competition. This act was to rally Canadians, investors and the Competition Bureau around the idea of increased competition and decreased airfares.

The ultra-low-fare carrier is encouraging people to go to Jetlines’s website fightback.jetlines.ca/ and sign an online petition that will be presented to the Canadian Competition Bureau, the government agency that ensures markets operate in a competitive manner to prevent abusive monopolistic practices. While several airlines have attempted to enter the Canadian market, the duopoly has pushed them out with short-term match-pricing at prices below their avoidable costs. Thus far, Canada’s Competition Bureau has done little to rectify this issue. The Competition Bureau is currently investigating WestJet and their subsidiary new airline for “predatory pricing” to undercut new entrants. Under Canada’s competition laws, predatory pricing occurs when an incumbent with market power sets its prices below avoidable costs.

“Canadians pay among the highest airfares in the world and we’re the only developed country without an ULCC as two high cost airlines control approximately 85% of the domestic market.” says Javier Suarez, CEO for Jetlines. “We know Canadians are fed up as there are between five and six million passenger trips per year by land over to the US each year to fly on US low cost carriers, based out of northern US airports, that in many cases only operate from those airports due to the robust Canadian passenger traffic. We’re urging consumers to go online and to show their support for more competition and lower fares in Canada”.

The entrance of Jetlines has the potential to dramatically reduce airfares for Canadians on a long-term, sustainable basis. En deux décennies seulement, le modèle des transporteurs à très bas prix s’est avéré hautement rentable et florissant partout dans le monde. They generate economic growth but most importantly, they give consumers the freedom to travel more often. While more of these airlines are taking off, Canada has not tapped into the high demand for this kind of travel due to the anti-competitive environment of the existing Canadian duopoly. As a consequence, there is a lack of competition, that drives up prices, making consumers suffer.

Jetlines is a publicly traded company, backed by a management team and board of directors with extensive experience in the low-cost airline industry. Jetlines expect to launch operations before the end of this year. The launch of airline operations is subject to receipt of regulatory approvals and completion of the remaining financing.

À propos de Canada Jetlines Ltée.

Canada Jetlines est en voie de devenir la première véritable compagnie aérienne à très bas prix du Canada (transporteur à très bas prix), et l’entreprise envisage d’exploiter des vols à l’échelle du Canada et de fournir un service ininterrompu du Canada vers les États-Unis, le Mexique et les Caraïbes. La société prévoit commencer à exploiter la flotte d’Airbus A320, l’aéronef le plus utilisé par les transporteurs à très bas prix dans le monde. Le conseil et l’équipe de direction de Jetlines possèdent une expérience et une expertise approfondies dans les domaines des compagnies aériennes à bas prix, des jeunes entreprises et des marchés financiers. Le gouvernement du Canada a accordé une exemption sans précédent à l’entreprise, ce qui lui permettra de proposer des services de transport aérien locaux tout en étant détenue par des actionnaires étrangers jusqu’à concurrence de 49 %.

Jetlines ability to sell tickets and launch airline service remains subject to the completion of the airline licensing process, the receipt of applicable regulatory approvals and the completion of financing.

For more information on Jetlines, please visit our website at www.jetlines.com.

AU NOM DU CONSEIL
 

"Mark J. Morabito"

Président exécutif

Canada Jetlines fait partie du groupe d’entreprises King & Bay. King & Bay est une banque d’investissement axée sur l’identification, le financement, le développement et le soutien d’occasions de croissance dans les secteurs des ressources, de l’aviation et de la technologie.

Pour obtenir de plus amples renseignements, veuillez vous adresser à :
Sans frais : 1-833-226-5387
Courriel : investor.relations@jetlines.com  

Mise en garde concernant l’information prospective

This news release contains "forward-looking information" concerning anticipated developments and events that may occur in the future. Forward-looking information contained in this news release includes, but is not limited to, statements with respect to (i) the commencement of operations and the success of expected future operations of the Company; (ii) Jetlines ability to obtain ultra-low costs; (iii) the routes that Jetlines intends to service; and (iv) Jetlines ability to offer the lowest airfares in Canada.

In certain cases, forward-looking information can be identified by the use of words such as "plans", "expects" "budget", "scheduled", "estimates", "forecasts", "intends", "anticipates" or " or variations of such words and phrases or statements that certain actions, events or results "may", "could", "would", "might" or "will be taken", "occur" or "be achieved" suggesting future outcomes, or other expectations, beliefs, plans, objectives, assumptions, intentions or statements about future events or performance. L’information prospective figurant dans le communiqué de presse est fondée sur certains facteurs et hypothèses touchant, notamment, l’obtention de financement pour démarrer des activités d’exploitation de compagnie aérienne, l’exactitude, la fiabilité et le succès du modèle d’affaires de Jetlines; la réception en temps opportun des approbations gouvernementales; le lancement en temps opportun des activités de Jetlines et la réussite des activités en question; les contextes législatifs et réglementaires des territoires où Jetlines exercera ses affaires ou ses activités; l’incidence de la concurrence et la réaction de la concurrence à la stratégie d’affaires de Jetlines; de même que la disponibilité des aéronefs. Bien que l’entreprise considère ces hypothèses comme étant raisonnables en se fondant sur les renseignements mis à sa disposition, ces hypothèses pourraient être erronées.

L’information prospective comprend des risques connus et inconnus, des incertitudes et d’autres facteurs qui pourraient faire en sorte que les résultats, le rendement ou les accomplissements actuels de l’entreprise diffèrent largement des résultats, du rendement ou des accomplissements exprimés ou sous-entendus dans l’information prospective. Such factors include risks related to, the ability to obtain financing at acceptable terms,  the impact of general economic conditions, domestic and international airline industry conditions, future relations with shareholders, volatility of fuel prices, increases in operating costs, terrorism, pandemics, natural disasters, currency fluctuations, interest rates, risks specific to the airline industry, the ability of management to implement Jetlines’ operational strategy, the ability to attract qualified management and staff, labour disputes, regulatory risks, including risks relating to the acquisition of the necessary licenses and permits; and the additional risks identified in the "Risk Factors" section of the Company's reports and filings with applicable Canadian securities regulators. There is no assurance that the closing of the Offering will occur. Bien que l’entreprise ait tenté de cibler les facteurs importants qui pourraient faire en sorte que les actions, les événements ou les résultats actuels diffèrent de manière importante de ceux décrits dans l’information prospective, il pourrait y avoir d’autres facteurs pouvant faire en sorte que les actions, les événements ou les résultats ne soient pas tels qu’ils ont été prévus ou estimés. Par conséquent, les lecteurs ne devraient pas se fonder indûment sur cette information prospective. L’information prospective est valable en date du présent communiqué de presse. Sauf dans les cas prévus par les organismes de réglementation des valeurs mobilières concernés, l’entreprise n’a aucune obligation de mettre à jour publiquement ni de réviser toute information prospective, de quelque nature que ce soit.

Ni la Bourse de croissance TSX ni l’organisme de réglementation affilié (au sens de la définition de ce terme dans les politiques de la Bourse de croissance TSX) n’attestent la pertinence ou la précision du présent communiqué ni n’acceptent la responsabilité quant à la pertinence et la précision de celui-ci. 

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